(Peer)Feedback
Project-Estafettes voor Schaalbaar Toepassingsgericht Open en Online Onderwijs (PRESTO)
Project-Estafettes voor Schaalbaar Toepassingsgericht Open en Online Onderwijs (PRESTO) richt zich op het verder ontwikkelen van de zogeheten ‘leerestafette’, waarin studenten in estafettevorm aan een project werken. In deze onderwijsvorm ...
Atelier for Creative Programming
Het doel van dit project is om een leerplatform te maken voor studenten, student-assistenten en docenten voor de opleiding CreaTE (het bachelorprogramma CreativeTechnology), om een praktijkgemeenschap op te richten met...
CRAFT-co - online schrijverswerkplaats met feedback teams
CRAFT-co is een project om de academische schrijfprocessen van rechtenstudenten te verbeteren. Het doel is studenten zelfverzekerder en sneller te laten schrijven en de academische kwaliteit van hun teksten te...
Feedback bij veldpractica via livestreaming
In veldpractica toetsen opleidingen kennis aan de praktijk in niet meteen inzichtelijke veldsituaties. Studenten voorbereiden op veldwerk en feedback geven bij de interpretatie van de resultaten vraagt veel begeleidingstijd. In...
The Utrecht Companion to the Earth
De Universiteit Utrecht ontwikkelt een feedbackapp om studenten kennis en praktische vaardigheden op te laten doen tijdens het veldwerk. De app biedt specifieke en locatie-afhankelijke content die het mogelijk maakt...
Labrador: your digital guide for practicals
De chatbot en automatische nakijker van Labrador automatiseren een deel van het begeleidingsproces. Labrador helpt de docent en de student-assistenten bij het ontwikkelen van vaardigheden die studenten normaal gesproken alleen kunnen oefenen tijdens practica...
Online stagebegeleiding
Met de Stage-App kan de student zelf online begeleiding initiëren en vormgeven door data en reflecties over het werk- en leerproces te delen met de begeleider. De app wordt bij...
The imprinted brain
Het doel van dit project is om de interdisciplinaire en internationale blended bachelorcursus The imprinted brain te ontwikkelen. In deze cursus worden studenten van Universiteit Utrecht en University of Leeds van verschillende...
Feedback and Reflection in Online Collaborative Learning (FROCOLE)
Sociale interactie met medestudenten en docenten is een belangrijke voorwaarde voor computerondersteund samenwerkend leren. In het project Feedback en Reflectie in Online Collaboratief Leren (FROCOLE) werkt de Open Universiteit aan...
Peer feedback: naar een effectieve inzet binnen een blended leeromgeving
De Haagse Hogeschool wil het gebruik van peer feedback stimuleren en faciliteren. Binnen de hogeschool kunnen opleidingen nu al gebruik maken van de applicatie Feedbackfruits. De online tool is echter geen...