Interdisciplinair
Project-Estafettes voor Schaalbaar Toepassingsgericht Open en Online Onderwijs (PRESTO)
Project-Estafettes voor Schaalbaar Toepassingsgericht Open en Online Onderwijs (PRESTO) richt zich op het verder ontwikkelen van de zogeheten ‘leerestafette’, waarin studenten in estafettevorm aan een project werken. In deze onderwijsvorm ...
Ethical dilemmas in communication
De Universiteit van Amsterdam ontwikkelde een MOOC om de kennis over communicatie-ethiek breder toegankelijk te maken voor studenten en professioneel geïnteresseerden. De MOOC zorgde voor een verbeterde cursus en een...
Flexibele leerpaden in Responsible Innovation
De TU Delft wil toekomstige en huidige ingenieurs in binnen- en buitenland onderwijzen in Responsible Innovation. Responsible Innovation gaat over omgaan met ethische vraagstukken en bijbehorende risico’s. Deze kennis maakte...
On Being a Scientist – Filmdrama over wetenschappelijke integriteit
Om bachelorstudenten wetenschappelijke normen en waarden te leren, heeft de Universiteit Leiden een film gemaakt: On Being a Scientist. Deze film is de basis voor een online cursus en collegecyclus over wetenschappelijke...
Begeleiden in Synchroon Online oNderwijs’ (BISON)
In het project Begeleiden in Synchroon Online oNderwijs (BISON) staat samenwerkend leren in de virtuele klas centraal. Het projectteam ontwikkelt en evalueert verschillende scenario’s voor online samenwerkend leren. Dit resulteert in een...
The imprinted brain
Het doel van dit project is om de interdisciplinaire en internationale blended bachelorcursus The imprinted brain te ontwikkelen. In deze cursus worden studenten van Universiteit Utrecht en University of Leeds van verschillende...
Vakcommunity Leven Lang Ontwikkelen
In de bacheloropleidingen bedrijfskunde, bestuurskunde, business studies en human resource management heeft het thema Leven Lang Ontwikkelen (LLO) de afgelopen jaren een belangrijke plaats gekregen. https://www.youtube.com/embed/tLwxqC_G4ak Het gaat om: het...