Soort innovatie
Open online cursus Big History
In de cursus Big History wordt de hele geschiedenis behandeld, van oerknal tot nu. De open online cursus voldoet aan de vraag naar reguliere cursussen die een overzicht bieden van de volledige...
Flipping the Master
Meer just-in-time onderwijs, activerende werkvormen en een efficiënter gebruik van de contacttijd. Dat zijn de belangrijkste doelen van Flipping the Master, een project waarmee het Erasmus MC de vernieuwing van...
Data science voor alfa en gamma
Big Data zijn niet meer uit het onderwijs weg te denken. Om studenten te trainen in het verzamelen en analyseren van data, ontwikkelden Tilburg University en de Open Universiteit de...
Urban Resilience
In dit project werken de 4 Technische Universiteiten samen om OER (Open Educational Resources) te gebruiken in hun project over Urban Resilience in Delta Regions. Het is de bedoeling dat het gebruik...
Naar stevige verduurzaming onderzoeksonderwijs Vaktherapie
Dit project is opgezet omdat de 5 bacheloropleidingen Vaktherapie samen een visie willen ontwikkelen voor het onderzoeksonderwijs binnen Vaktherapie. Ze willen onderwijsmateriaal open delen, hergebruiken en vernieuwen. Instelling Zuyd Hogeschool, Hogeschool van Arnhem...
HANDZONe: Een hybride werkruimte voor blended learning over gerobotiseerde fabricage
In dit project ontwikkelen we tools en methoden voor blended learning om de studenten kennis te laten maken met robotfabricage-technologieën voor ruimtelijke ontwerpopdrachten. Daarmee kunnen studenten (virtuele) modellen en prototypes...
Using blended education to improve perineal skills training
Studenten Verloskunde moeten voldoende kunnen oefenen met het zetten en hechten van episiotomieën (het zogenoemde ‘inknippen’ bij bevallingen). Daarom wordt in dit project een blended onderwijsontwerp ontwikkeld waarin studenten dit...
VR als toepassing voor het leren van leraren
Dit project is gericht op de toepassing van Virtual Reality in lerarenopleidingen, waarmee het leren op de werkplek kan worden gesimuleerd. Centraal staat de vraag in hoeverre verschillende vormen van...
Leren met Virtual Reality: The Next Level
Dit project bouwt voort op het innovatieproject Pleitvrij; het is bedoeld om rechtenstudenten in een VR-omgeving te laten oefenen met pleiten in een rechtszaal. Het project richt zich nadrukkelijk op...
PleitVRij
Dit project is opgezet om rechtenstudenten beter te leren pleiten. Ze krijgen de gelegenheid om te oefenen en feedback te ontvangen in een authentieke setting. Hiertoe wordt een virtuele, maar...