Soort innovatie
Feedback and Reflection in Online Collaborative Learning (FROCOLE)
Sociale interactie met medestudenten en docenten is een belangrijke voorwaarde voor computerondersteund samenwerkend leren. In het project Feedback en Reflectie in Online Collaboratief Leren (FROCOLE) werkt de Open Universiteit aan...
Learning by Doing
Het schrijven van een scriptie in een eenjarige master vormt een veelzijdige uitdaging voor studenten en hun begeleiders. In het project Learning by Doing ontwikkelt de Universiteit Maastricht een online...
Peer feedback: naar een effectieve inzet binnen een blended leeromgeving
De Haagse Hogeschool wil het gebruik van peer feedback stimuleren en faciliteren. Binnen de hogeschool kunnen opleidingen nu al gebruik maken van de applicatie Feedbackfruits. De online tool is echter geen...
PerActiLA: Gepersonaliseerde activering van studenten via op Learning Analytics gebaseerde inzichten over de leerprocessen van studenten
In dit project onderzoeken we een manier om online leren motiverender te maken door gebruik te maken van interventies gericht op gepersonaliseerd en gedifferentieerd leren. Deze interventies houden rekening met...
Het online Pedagogische Prioriteitenspel: activerende didactiek voor de leerlijn Pedagogische Professionaliteit
Het Pedagogisch Prioriteitenspel en de Pedagogische Prioriteitenscan vormen een laagdrempelig instrument waarmee studenten hun pedagogische waarden en idealen kunnen verkennen. In dit project willen de Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool...
Gamebrics: Serious gaming voor actief online leren
Dit ‘Gamebrics’ project combineert online activerend leren (via scenario-based serious games) én online formatief toetsen (via analytical e-rubrics). Het project integreert beide elementen op een vernieuwende wijze en zorgt voor...
DBE peer feedback Sprint: An Applied Research Project Management Game
In dit project is een simulatiegame ontwikkeld die HBO-opleidingen kunnen gebruiken om studenten op stimulerende wijze kennis te laten maken met de opeenvolgende stappen van een onderzoeks-, ontwerp-, of veranderingsproject....
Feedback GO: Didactisch verantwoorde inzet van tools voor gepersonaliseerde feedback bij online grootschalig onderwijs
Dit project heeft tot doel om feedback bij grootschalig onderwijs te verbeteren en toegankelijker te maken. Daartoe is inzicht nodig in de wijze waarop feedback tools bijdragen aan beoogde leerresultaten....
EPIFFANI: Geautomatiseerde toetsing met persoonlijke feedback
Studenten leren het meeste als ze veel kunnen oefenen in een veilige omgeving. Formatieve toetsing is daarvoor een zinvol middel, maar legt een groot beslag op de onderwijscapaciteit. Dit project...
Samen Interactief Mechanica Oefenen
Studenten van de opleidingen Werktuigbouwkunde (WTB) en Bachelor Built Environment (BBE) van de Hogeschool Utrecht hebben moeite met het tekenen van Vrijlichaamsschema’s (VLSen), inclusief bijbehorende diagrammen. Om het probleem aan...