Tekst, Instructie en Opgaven

Flexibele leerpaden in Responsible Innovation

De TU Delft wil toekomstige en huidige ingenieurs in binnen- en buitenland onderwijzen in Responsible Innovation. Responsible Innovation gaat over omgaan met ethische vraagstukken en bijbehorende risico’s. Deze kennis maakte...

Open en gepersonaliseerd statistiekonderwijs (OGS)

Statistiek vormt voor veel studenten in sociale, (bio)medische en economische wetenschappen een struikelblok. Om de statistiekprestaties van de studenten te verbeteren, ontwikkelde de Universiteit Utrecht een aantal open toegankelijke, gepersonaliseerde...

Urban Resilience

In dit project werken de 4 Technische Universiteiten samen om OER (Open Educational Resources) te gebruiken in hun project over Urban Resilience in Delta Regions. Het is de bedoeling dat het gebruik...

Naar stevige verduurzaming onderzoeksonderwijs Vaktherapie

Dit project is opgezet omdat de 5 bacheloropleidingen Vaktherapie samen een visie willen ontwikkelen voor het onderzoeksonderwijs binnen Vaktherapie. Ze willen onderwijsmateriaal open delen, hergebruiken en vernieuwen. Instelling Zuyd Hogeschool, Hogeschool van Arnhem...

Ethics Education for Engineers

Met het project Ethics Education for Engineers willen de instellingen zo'n 60 ethische CBEs publiceren, zodat docenten van de 4 instellingen (en daarbuiten) de cases kunnen (her)gebruiken in ethiekonderwijs aan studenten van...

Structured Exercise Repository with Feedback (SERF)

In dit project bundelen OU en TU/e de krachten om een Java-opgavenbank te ontwikkelen om leermaterialen uit te wisselen voor bachelorstudenten informatica en ict. Instelling Open Universiteit Nederland en Technische...

Database Driven E-Learning (DaDEL)

Studenten binnen het universitair theologisch onderwijs moeten klassiek Hebreeuws en Grieks leren om bronnen op wetenschappelijke wijze te bestuderen. De traditionele onderwijsmethoden met behulp van voorbeeldschema’s (paradigma’s) kennen veel praktische...