Tekst, Instructie en Opgaven
Flexibele leerpaden in Responsible Innovation
De TU Delft wil toekomstige en huidige ingenieurs in binnen- en buitenland onderwijzen in Responsible Innovation. Responsible Innovation gaat over omgaan met ethische vraagstukken en bijbehorende risico’s. Deze kennis maakte...
Open en gepersonaliseerd statistiekonderwijs (OGS)
Statistiek vormt voor veel studenten in sociale, (bio)medische en economische wetenschappen een struikelblok. Om de statistiekprestaties van de studenten te verbeteren, ontwikkelde de Universiteit Utrecht een aantal open toegankelijke, gepersonaliseerde...
Topic Oriented Open Learning (TOOL) platform in de Anatomie
Dit project heeft een platform ontwikkeld dat het beter mogelijk maakt om open anatomische leermaterialen te verzamelen en beschikbaar te stellen. Het platform bevat ook leerhulpmiddelen voor docenten en studenten....
Urban Resilience
In dit project werken de 4 Technische Universiteiten samen om OER (Open Educational Resources) te gebruiken in hun project over Urban Resilience in Delta Regions. Het is de bedoeling dat het gebruik...
Naar stevige verduurzaming onderzoeksonderwijs Vaktherapie
Dit project is opgezet omdat de 5 bacheloropleidingen Vaktherapie samen een visie willen ontwikkelen voor het onderzoeksonderwijs binnen Vaktherapie. Ze willen onderwijsmateriaal open delen, hergebruiken en vernieuwen. Instelling Zuyd Hogeschool, Hogeschool van Arnhem...
Open leermaterialen in een multidisciplinaire opleiding - een brug tussen natuurkunde en biologie
Voor de opleiding Nanobiologie zijn nog onvoldoende specifieke leermaterialen beschikbaar. Een geïntegreerde collectie open onderwijsmaterialen moet er de komende jaren voor zorgen dat de literatuurkloof en taalbarrière tussen biologie en...
Ethics Education for Engineers
Met het project Ethics Education for Engineers willen de instellingen zo'n 60 ethische CBEs publiceren, zodat docenten van de 4 instellingen (en daarbuiten) de cases kunnen (her)gebruiken in ethiekonderwijs aan studenten van...
Structured Exercise Repository with Feedback (SERF)
In dit project bundelen OU en TU/e de krachten om een Java-opgavenbank te ontwikkelen om leermaterialen uit te wisselen voor bachelorstudenten informatica en ict. Instelling Open Universiteit Nederland en Technische...
Database Driven E-Learning (DaDEL)
Studenten binnen het universitair theologisch onderwijs moeten klassiek Hebreeuws en Grieks leren om bronnen op wetenschappelijke wijze te bestuderen. De traditionele onderwijsmethoden met behulp van voorbeeldschema’s (paradigma’s) kennen veel praktische...
Vrije onderzoeksopdrachten in bachelor lab-onderwijs: methoden en materialen
Project om lab-onderwijs in natuurwetenschappelijk georiënteerde bacheloropleidingen te verbeteren door studenten vrije onderzoeksopdrachten te laten doen. Studenten krijgen verantwoordelijkheid en regie in elk van de stappen in de empirische onderzoekscyclus...