Soort innovatie

Online stagebegeleiding

Met de Stage-App kan de student zelf online begeleiding initiëren en vormgeven door data en reflecties over het werk- en leerproces te delen met de begeleider. De app wordt bij...

The imprinted brain

Het doel van dit project is om de interdisciplinaire en internationale blended bachelorcursus The imprinted brain te ontwikkelen. In deze cursus worden studenten van Universiteit Utrecht en University of Leeds van verschillende...

Orde in de Virtual Reality kleuterklas

Klassenmanagement in kleuterklassen is één van de grote uitdagingen voor beginnende leerkrachten. Daarom is het van groot belang om in de opleiding realistische leersituaties te creëren waar studenten kunnen oefenen...

Virtuele Practica (ViP)

Dit project is opgezet om bèta-studenten in een veilige omgeving praktische vaardigheden te laten oefenen. Met 3D-virtual reality (3D-VR) kunnen studenten laboratoriumhandelingen oefenen in een virtuele maar natuurgetrouwe omgeving. Zo...

Virtual Past Places (ViPP)

Tijdens de coronapandemie is het 4D Research Lab (4DRL) van de Universiteit van Amsterdam gaan experimenteren met Virtual Reality (VR)-technologie. Deze technologie kan succesvol worden ingezet voor een interactieve kennismaking...

FEEdback Digital Imaging Tool (FEED-IT)

Dit project is bedoeld om studenten geneeskunde te leren medische (radiologische) beelden beter te interpreteren. Daarvoor wordt een e-learningmodule ontwikkeld, die ingebed wordt in het onderwijs. Door te werken met...

Open anatomisch 3D-model in het onderwijs

3D-modellen van de menselijke anatomie helpen studenten het menselijk lichaam te begrijpen. Commerciële 3D-pakketten zijn extreem duur en daardoor niet toegankelijk voor opleidingen. Wereldwijd is er slechts één 3D-model onder...