Projecten

Zoekopdracht annuleren
Zoekresultaten op ''
Soort innovatie (Peer)Feedback

Best contribution grading is een vorm van  beoordeling van participatie in online discussies en peer feedback. Hiertoe verzamelen studenten zelf hun beste bijdragen aan een online discussie of peer review. Alleen deze beste bijdragen worden beoordeeld door de docent. In dit project willen we deze aanpak testen, evalueren en verbeteren. https://www.youtube.com/watch?v=GM5Y0pCLLAw&feature=emb_imp_woyt Lees het verslag of bekijk de terugblik van Webinar Verschillende smaken in peerfeedback, waarin het project Best Contribution Grading wordt besproken. Open Instelling configuratie-instellingenOpen Instelling configuratie-instellingen Instelling Wageningen University en Feedbackfruits. Binnen Wageningen University doen drie departementen c.q. divisies mee aan dit project. Doel en doelgroep Het doel van dit project is...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

Dit project richt zich op zelfgestuurde online peer feedback in de wetenschappelijke stages van 3 masteropleidingen. Masterstudenten doorlopen online een peer-feedbackcyclus tijdens hun masterstage (feedback vragen, geven, beoordelen en verwerken).  De opleiding kan hierdoor signaleren wie extra begeleiding nodig heeft. https://www.youtube.com/watch?v=XfJyJUSyAMU&source_ve_path=OTY3MTQ&feature=emb_imp_woyt Lees het verslag of bekijk de terugblik van Webinar Verschillende smaken in peerfeedback, waarin het project Ask your peer wordt besproken. Open Instelling configuratie-instellingenOpen Instelling configuratie-instellingen Instelling Universiteit Leiden, LUMC Doel en doelgroep Het project richt zich op de implementatie van zelfgestuurde online peer feedback tijdens de stages van de masteropleidingen Biomedical Sciences, Vitality and Ageing en Farmacie. Studenten maken door peer feedback een snellere...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

Met dit project wil de Universiteit Utrecht online peer feedback gebruiken om ‘diep leren’ te stimuleren. Het doel is online peer feedback in te zetten als schaalbaar middel waarmee studenten gepersonaliseerde feedback ontvangen voor betere eindresultaten. Hiertoe wordt een feedbackmethode ontwikkeld om de dialoog tussen studenten bij schrijfopdrachten te stimuleren. https://www.youtube.com/embed/YWgsJ_ZljH8 Lees het verslag of bekijk de terugblik van Webinar peerfeedback en online binding, waarin het project Diep leren door online peer feedback wordt besproken.  Instelling Universiteit Utrecht: Faculteit Bètawetenschappen, Faculteit Geesteswetenschappen en het University College Utrecht Doel en doelgroep Dit project is gericht op de inzet van online peerfeedback om ‘diep...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

De TU Delft heeft een game-based leeromgeving ontwikkeld om in te zetten bij peerreview opdrachten. Deze omgeving ondersteunt het leren hoe peerreview te geven en te ontvangen. Het is ontwikkeld voor een cursus waar peerreview wordt gebruikt voor het opstellen van het thesisvoorstel waarmee de studie wordt afgerond. Een game-based leeromgeving  is veilig, bevordert de kwaliteit van de reviews en bevordert collegiaal en professioneel gedrag.  https://www.youtube.com/embed/mC--QVdzJpY Lees het verslag of bekijk de terugblik van Webinar Verschillende smaken in peerfeedback, waarin het project Game-based thesis preparation with peer review wordt besproken.  Instelling Technische Universiteit Delft Doel en doelgroep De Faculteit Techniek, Bestuur...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

De ontwikkeling van presentatievaardigheden is voor onderwijsinstellingen vaak een pittige uitdaging. Dankzij de Personal Presentation Trainer kunnen studenten binnenkort met behulp van een app aan de verbetering van hun presentatievaardigheden werken, anoniem en wanneer het hen uitkomt. Instelling Hogeschool Utrecht Doel en doelgroep Presentatievaardigheden spelen een steeds belangrijker rol in het hoger onderwijs. Helaas blijkt het aanleren van presentatievaardigheden vaak een arbeidsintensief proces, zowel voor studenten als voor docenten. Om studenten voor een virtueel publiek te laten oefenen en hen van goede feedback te voorzien, werkt de Hogeschool Utrecht aan de ontwikkeling van de Personal Presentation Trainer. Met deze app...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

Door de exponentiële groei van het aantal informaticastudenten aan de TU Delft dreigt de hechte gemeenschap van studenten en medewerkers te verdwijnen. Met een uitgebreid platform voor het delen van kennis wil de TU de interactie tussen studenten verbeteren. De inzet van speltechnieken stimuleert studenten van dit kennisplatform gebruik te maken. 'Gamified kennisplatform daagt studenten uit om elkaar te helpen' Docent Stefan Hugtenburg legt uit hoe zij studenten via een kennisplatform met spelelementen uitdagen om meer kennis uit te wisselen. Zeker in coronatijd is dat van grote waarde. Lees zijn praktijkverhaal Instelling Delft University of Technology Doel en doelgroep De...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

Interactief en praktijkgericht vaardighedenonderwijs is belangrijk in het hoger onderwijs. Om het aanleren van praktijkgerichte vaardigheden verder te stimuleren, bundelen de OU en Universiteit Maastricht hun krachten in Pe(e)rfect Vaardig, een online methode die studenten via peer feedback en video-verrijkte rubrieken ondersteuning biedt. Instellingen Open Universiteit, Universiteit Maastricht Doel en doelgroep Veel oefenen en goede feedback zijn essentieel bij het aanleren van praktijkgerichte vaardigheden, zoals mondeling presenteren. Maar door de steeds grotere groepen studenten is het soms lastig om het regelmatig geven van persoonlijke feedback goed in het onderwijsprogramma te integreren. Daarom ontwikkelen de Open Universiteit en Universiteit Maastricht Pe(e)rfect...

Lees meer
Soort innovatie (Peer)Feedback

Studenten in het hoger onderwijs schrijven veel essays, maar de docenten vinden de kwaliteit ervan vaak te laag. Vooral de argumentatie is veelal een zwak punt. Docenten hebben onvoldoende tijd om gedetailleerde feedback te geven, en peer feedback blijft soms oppervlakkig. Daarom wil de WUR een online peer feedback tool implementeren en evalueren, die studenten in staat stelt om gestructureerde feedback te geven op essays van hun medestudenten. Instelling Wageningen University & Research Doel en doelgroep Het project heeft de volgende doelstellingen: Vergroten van het potentieel van peer feedback voor het schrijven van essays; Studenten leren hoe je essays of...

Lees meer